Sunday, December 14, 2008

4 bulan!

hari ni aku dtg keje lambat sikit.tghari baru masuk.bukan sengaja tau.tapi ada beberapa perkara yang perlu disettlekan dulu.hujung minggu hari tu aku balik ke rumah di semenyih(rumah ibuku).4 hari juga aku dan suami di sana.seronok betul sebab makan dan minum semua di masak oleh chef yang terhebat.sapa lagi kalau bukan ibu!dari mula celik mata sampai nak tutup balik,mulut ni tak habis2 mengunyah.ade saja benda yang aku nak makan.mujurlah ibu faham situasi anak dia yang tengah berbadan dua ni.hehe.cakap pasal nie..dah 4 bulan usia kandungan aku sekarang.semakin hari perut makin besar.pergerakan juga lambat.kalau baring tu, susah nak bangun.belakang aku mesti sakit.jadi aku tak boleh nak tidur2 di atas lantai sambil tgk tv.mesti duduk kat kerusi.itu pun tak boleh lama.cepat aje rasa lenguhnya.selera makan juga dah semakin kuat.tapi mujur aku tak banyak ragam.nak makan tu nak minum ni.apa yang ada aku makan.janji perut yang lapar di isi.kadang2 jer aku teringin makan mc'd.makanan lain aku tak teringin sgt.asyik2 mc'd.terpaksalah suami aku bawa g makan kat sana.:)thanks pa!hmm...baju pun dah tak muat sgt...kalau pakai baju kurung..kain dia mesti sendat.kenalah aku cari baju yang lebih longgar sikit.nampaknya baju2 kurungku ini akan di simpan sementara dalam almari.tgklah..gaji ni aku nak ajak suami g shopping baju.boleh beli barang2 baby sekali.apa2 pun minggu depan aku kena g check up.nak tau apa perkembangan baby.semoga dia sihat dan aktif.

2 ulasan:

Anonymous said...

Askum Mai...
Kak watie ni..(Tupperware Tesco)
Tahniah yer..nak dapat baby dah..jaga diri baik-baik yer..senang2 singgah lah blog adam ngan adham...http://darirumahkecilku.blogspot.com
jangan lupa tinggalkan jejak kat sana yer..
dah lama kita tak jumpa kan...rindu plak nak sembang ngan mai...nnt masukkanlah gambar terbaru kat sini..leh akak ngan anak2 tengok...

bye...

Anonymous said...

slm..mai jg kandungan leklok..taniah u ols...!

previous next home