Monday, October 3, 2011

Me=Part 2



Salam Isnin semua. Rest jap dari keje-keje ofis nie.Korang camner hari minggu lepas...sure still gi open house raya kan?haha...gilak kan raya sebulan jer..terbit bulan baru pun masih ingat Syawal lagi.Time Ramadhan dulu takdelah orang nak terlajak puasa lebih2.Semua tak sabar nak makan siang hari.Macamlah ada kesan kalau tak dapat makan siang hari tu.For me..i lebih teruja puasa dari raya.Entahlah rasa satu kelainan bila waktu subuh tu sayup dengar bacaan Al-quran dekat masjid.Pastu semua masuk keje awal.Mulut pun tak banyak cakap(almaklumlah simpan tenaga)..pastu waktu Zohor semua berebut gi surau dengar kuliah(tradisi kat ofis aku dr dulu).Tapi time kuliah nie mmg tak sahlah kalau takde yang terlebey khusyuk dengar.Ustaz belum start lagi kuliah..depa dah siap tunduk setuju dengan kuliah ustaz tu..hehe.Pastu habis kuliah...jeng...jeng...jeng...amik kau mata merah macam biji saga.Hai kesian jugak lah kalau ada time tu yang nakal amik gambar atau video(nie spesis papparazzi tak terlatih).Lepas jer solat zuhur masing2 dah x fokus depan komputer..mulalah terbayang apa nak masak ptg nie.Pasar ramadhan mana nak gi jap gi...ayam golek...air tebu dll makanan lazat2 kat bazar tu.Tapi aku happy sbb tahun nie aku tak perlu berhimpit-himpit di bazar.Seingat aku 2-3 kali jer kot kami singgah bazar.Itu pun hubby yang beli...aku tunggu dalam kereta jer.Yang lain tu aku masak kat rumah.Walaupun tak seberapa menunya tapi cukup tuk suami dan aku makan dahlah.Princess tu dia tak kisah.Janji ayam goreng ada(pengaruh Upin Ipin dia nie^_^).Bila bulan puasa nie mmg ofis akan kasi staff balik awal.Jadi pukul 4 mulalah orang-orang kat ofis nie asyik jeling jam jer.Ofis aku 3 tingkat tapi rasanya jam tiga-tiga tingkat tu tak sama pun.Ada yang cepat ada yang lambat..hehe..sabar ajer lah cik ngah oii.Tepat 4.15 minit petang...akan kedengaranlah bunyi tapak2 kasut menuruni tangga(aku tingkat bawah..so x kisah sangat).Jap jer ofis sunyi...hai sungguh menepati masa betul bila balik nie.^_^Maka sunyilah ofis.Yang tinggal pun mungkin bahagian majalah dan buku yang selalu jaga dateline deme.Tapi itulah yang nikmatnya puasa nie.Setahun sekali jer dapat rasa betapa nikmatnya bila dapat kumpul time berbuka tu.Nikmat masakan mak kat rumah.Nikmat hidangan yang ada dan nikmat beramai-ramai bertarawih.Adussh..sayu rasanya bila bulan Ramadhan dah takde.InsyaAllah tahun depan aku masih dapat lagi bertemu dengan bulan istimewa nie.Amin!

0 ulasan:

previous next home